Daces Melbārdes mājaslapa

Uzruna The Red Jackets otrās grāmatas Treasures of Latvia – best exporting brands and inspiring talents svinīgajā atvēršanā

2016. gada 10. novembris , Kultūras ministre Dace Melbārde

Godātie klātesošie – jaunās grāmatas veidotāji, varoņi un potenciālie lasītāji!

Novembris ir mūsu lepnuma mēnesis, kad īpaši vēlamies apliecināt un demonstrēt savu piederību un mīlestību Latvijas valstij. Tomēr, padomājot, kur  parasti saskatām mūsu lepnuma avotus, jāpiekrīt, ka varbūt pārlieku koncentrējamies uz tālāku pagātni, vēsturi, toties neieraugām un nenovērtējam, ka arī tagadnes Latvijā ir ne mazums ievērības vērtu un cienīgu parādību un personību, ar kurām pamatoti varam lepoties šeit un pasaulē.

Red Jackets, bruņojies ar Imanta Ziedoņa mudinošo saukli, ka Latvija ir skaista, tikai šim skaistumam jāļauj parādīties, kā arī izvēloties spilgtu, acīs krītošu simbolu – sarkanu žaketi – veic ārkārtīgi svarīgo Latvijas zīmolēšanas darbu – proti, meklē, atrod un iedvesmojoši izstāsta stāstus par šodienas Latviju –  tās esošajām un uzlecošajām biznesa (un ne tikai) zvaigznēm, radoši un spilgti piedāvā tās iepazīt pasaulei.

Man tuva ir doma, ko uzskatu par svarīgu aizvien atgādināt, ka mazas valstis var sevi parādīt pasaulei tikai ar savu izcilību. Tas ir arī ceļš, ko iet Red Jackets, –  gādāt un rūpēties, lai izceltu mūsu virsotnes, lai Latvijas izcilākos zīmolus pamanītu pasaulē.

Šodien klajā nākusī  grāmata, kas ir  jau otrā Latvijas iedvesmas un lepnuma grāmata, ir labs instruments šī mērķa sasniegšanai. Turklāt Latvijas izcilākie biznesa zīmoli tajā savienoti ar izcilām Latvijas kultūras, sporta, zinātnes personībām, kas vēl vairāk pastiprina un vairo Latvijas tēla spilgtumu un veicina atpazīstamību.

Gribu piebilst vēl ko tādu, kas man liekas īpaši izceļams Red Jackets darbā. Jūs ne vien atrodat un padarat redzamus Latvijas stipros zīmolus, bet arī veidojat  pozitīvu un iedvesmojošu vidi pašiem uzņēmējiem – rosināt viņus domāt ne tikai par produktivitāti un eksportu, bet arī pievērst nopietnu uzmanību sava uzņēmuma sejas veidošanai, domāt par tā neatkārtojamo identitāti, stāstīt savu stāstu, kas ir neatņemama izcilības daļa. Red Jackets īstenotā uzņēmēju un sabiedrības domāšanas maiņas stratēģija pēc savas būtības ir ilgtermiņa stratēģija. Tā nevar nest tūlītējus augļus, bet veido sakņu sistēmu, kas nepieciešama ne tikai Latvijas zīmolēšanai pasaulē, bet arī mums pašiem. Red Jackets kustība un darbība iedvesmo mūs būt pašapzinīgiem un lepniem, jo  mums ir ar un par ko lepoties.

Tādēļ esmu pārliecināta, ka esam vēl tikai ceļa sākumposmā un ka Latvijas simtgadei iecerētā un jau topošā nākamā grāmata, kas stāstīs jau par veselām 100 Latvijas izcilībām, būs vēl pārliecinošāka un iedvesmojošāka.

Lai jums izdodas sasniegt savus mērķus un lai šīsdienas gaviļniecei tāla un spēcīga atbalss pasaulē, bet mums – lepnums par šodienas Latvijas izcilībām!